Sol ute, sol inne, sol i hjärta, sol i sinne

29 oktober 2007

Överdriven konsumtion kan ha laxerande verkan

Testa gränser? Undrar om det är värt att undersöka var gränsen för överdriven konsumtion av tuggummi går.
För mycket av det goda och en mättnadskänsla kommer emot. Det gäller nästan allt. För mycket fritid och man blir trött på det, för mycket repetition av något och man orkar inte läsa mer, för mycket choklad kommer ( tro det eller ej) småningom ut genom öronen, för mycket motion och det blir maniskt påtvunget. Måste variera för att upprätthålla ivern.

Känner mig psykiskt utvilad. De förlängda veckosluten gjorde susen. Ny period och jag känner mig laddad, även om jag vet att det kommer att bli en jobbig period. Känner mig inte ännu så stressad, trots att jag inom loppet av fyra veckor kommer att ha tre tenter. Ägnar tiden åt att planera min läsning i stället för att läsa. Mycket mer avslappnande.
Synd att den mörka perioden skall inträffa nu. Det är mörkt när jag vaknar och mörkt när jag äntligen skulle ha tid för länk. Borde ha en klarljuslampa här, där hemma plockades den fram på veckoslutet och jag konstaterade att det skulle vara en uppiggande grej att ha här i mitt mörker.
En lampa har brunnit, så taklampan ger ett ganska dunkelt sken ifrån sig. Jag når inte upp dit, så jag får vänta på en längre gäst. Eller också får jag fråga en av de snälla och hjälpsamma killarna här.
Det är under två månader till jul. Måste börja tänka på julklappar. Eller tänker gör jag. Jag måste börja komma till resultat.
Min växt som mamma hämtade hit för någon månad sedan lever ännu. Det bådar gott.
Det är bra att ta en vecka i sänder. För mig går tiden snabbare då jag har mellanetapper och delmål utplacerade. "När den här veckan är avklarad är det bara en vecka tills...", brukar jag tänka. Det fungerar.
Funderar på att ta hit en TV. Vet inte om det är en bra eller en dålig idé.
Dags för annan form av författarskap. Eller också meningslöst surfande.