Sol ute, sol inne, sol i hjärta, sol i sinne

09 oktober 2007

Oberoende och svar på konstiga frågor

Något är annorlunda... Vänta nu... Jo, jag har inte druckit kaffe idag! Inte en droppe! Det berodde snarast på att jag hade bråttom i morse och smått stressad inför tenten och läste innan jag gick till skolan, koka kaffe hade varit slöseri med tid. Men sedan satt jag på bibban och läste närmare fyra timmar mellan dagens två föreläsningar, och jag klarade mig utan att kila iväg till cafét för en kopp! Detta innebär att jag inte ännu är så beroende att jag inte klarar mig utan kaffe. Jag lever och mår bra, tackar som frågar. Inga abstinensbesvär i alla fall. Var på en kvällslänk som satte fart på endorfinerna, så har varit pigg och glad sedan dess. Antar att jag börjar morgondagen med fyra koppar.
Köldknäpp. De har lovat kalla nätter och kyliga dagar. Jag valde att ta min väst i stället för min rock när jag åkte iväg hemifrån i söndags. Bra val.

Jaja, när så många nu har publicerat utmaningen och uppmuntrat andra att svara på en massa frågor måste jag väl göra det då.


Kopiera texten och skriv in dina egna svar!

Vilken tid gick du upp i morse? 07:00. Nu luras jag, steg upp 20 över efter att ha snoozat ett par gånger.

Diamanter eller pärlor? Dimonds are a girl's best friend

Vilken film såg du senast på bio? Oj, det var länge sedan jag var på bio... Kan det verkligen ha varit Pirates of the Caribbean 3??

Favoritprogram på TV? Ser inte på TV (inte helt frivilligt, men det är svårt då man inte har en TV)

Vad åt du till frukost? Två skivor åländskt svartbröd (MUMS!) och en morot.

Vad är ditt mellannamn? Johanna

Vilken sorts mat gillar du mest? Skärgårdssmak, pastarätter, lyxiga kötträtter...

Vilken sorts mat gillar du inte? Sådant som ser mystiskt ut eller låter oaptitligt. Inälvor och sådant

Vilken chipssmak gillar du mest? Sweet&sour kanske. Eller ost... Eller gräslök... Beror på humöret.

Vilken cd gillar du mest just nu? Hmm... Norah Jones?

Vilken bil kör du? Röd och gråblå. Okej, jag vet givetvis märkena också- Fiat Punto och Renault Senic. Ferrarin står i garaget och är inte till för att köras.

Favoritmacka? Om någon skulle orka laga en macka med ost, skinka, sallad, och tomat så tackar jag inte nej.

Om du fick åka vart du vill, var skulle du åka då? Något land i Afrika eller Sydamerika, Israel... Jorden runt.

Vilken färg är ditt badrum? Blått

Tar du gärna på dig? Stor huppare och collegebyxor

Var vill du bo när du pensioneras? Om somrarna i en stuga vid havet, annars i Helsingfors någonstans utanför stan

Bästa födelsedagen? Knappast finns det någon jag inte har tyckt om. Kanske någon som inneburit många gäster eller någon av de som inträffat under påsken och inneburit extramycket chokoägg

Favoritsport? Fotboll, volleyboll, jogging

När fyller du år? 15 april. Bäst för dig att minnas

Är du morgon eller kvällmänniska? Morgon

Husdjur? Två stycken yngre bröder. Måste rastas.

Någon spännande hemlighet du vill dela med dig? Sjunger i duschen, i bilen, i köket... När ingen annan hör.

Vad ville du bli när du var liten? Jumppalärare, lärare, författare, skådespelare, polis... Listan är lång

Favoritchoklad? Mint, Dajm, mörk, vit, Fazers blå... as long as it chocolate

Favoritblomma? Lilja. Och rosen är väl en klassiker.

Vilket datum i kalendern ser du fram emot? Inte bestämt ännu, säger sen

Vad är det längsta från hem du varit? Florida

En liten grej som du verkligen njuter av? Lång, lugn stund vid frukostbordet med Husis och en kopp kaffe=bra start på dagen. Ett leende. En kram. Ett återseende.

I morgon börjar vansinnet. Galna Dagar menar jag. Hinner inte till klockan åtta, men elvatiden är jag där och slåss. Kan inte göra upp en plan över hur jag skall ta mig fram på bästa sätt eftersom Åbos Stocka ännu är främmande. Får öva mig i morgon för att klara det snabbt på torsdag morgon. Suck, sådana saker man hakar upp sig på.
Slut för idag, tack för idag.

1 Comments:

At 10:12 em, Blogger Hanna said...

Kiva att ha tid att läsa andras bloggar också. Hadebrachokola, hoppas du hittar på ÅboStocka!

 

Skicka en kommentar

<< Home