Sol ute, sol inne, sol i hjärta, sol i sinne

16 oktober 2007

Nymodigheter och morötter

Jag är väldigt stolt över min fina dator och även över att ha Windows Vista, nytt, fräscht och snyggt. Visst ser det lite annorlunda ut, men jag har vant mig. Det enda egentliga problem jag har haft var att hitta datorns IP- adress. Det var ett heldagsdetektivjobb.
Jag är också mycket stolt över att höra till de få som har det nyaste Microsoft Office- paketet, 2007! Det om något är nytt, fräscht och snyggt. Och en aning råddigt. Men har börjat vänja mig och hittar alla finesser utan problem (fick leta efter funktionen där man ändrar radavstånd en god stund).
Ack, om alla ändå vore så á jour som jag är. Så är dock fallet inte, och det ställer till med en hel del problem. Wordfiler som jag skickar kan en person med en äldre version av Word inte öppna. Det innebar ett litet stressmoment för min del innan jag hittade på hur man skulle ändra format. Suck, så krångligt det skall vara då jag för en gångs skull är så splitterny.

Jag är på morotslinjen för tillfället. Äpplen och bananer är dyra, och någonstans ifrån måste jag ju få mina vitaminer (förutom dem jag får ur fiskleveroljan mamma tycker att jag skall proppa i mig). Sist och slutligen är det ganska gott med morötter. Hur som helst, igår åt jag en alldeles enormt stor morot! Jag har aldrig sett något liknande. Jag lovar att jag inte överdriver (sådär som i fiskehistorier där gäddan är lika stor som en själv...), men den moroten utgjorde ensam en tredjedel av ettkilospåsen! Förutom den fanns fem normalstora morötter, så ni kan tänka er att det var en riktig bamsing.

Tisdag. Har haft en lång dag, men har hunnit med många nyttiga saker. Halv fem tiden började jag dock bli trött, och under anatomiföreläsningen var jag så där rastlöst fnittrig. Lite pinsamt är det nog att som universitetsstuderande sitta på första raden och hysteriskt fnittra åt kiss och bajs. Får se hur jag klarar det i morgon, då tar min skoldag slut halv åtta.
Uppskattar skollunchen. Det bästa med den är, förutom att det alltid finns något man tycker om att välja, är att jag kan gå mätt i flera timmar efteråt.
Idag motstod jag frestelsen att köpa choklad. Det gjorde jag även i går. Två dagar i sträck! Så duktig jag är.

Glad över att ha tak över huvudet. Ber för dig som marscherar någonstans långt borta.