Sol ute, sol inne, sol i hjärta, sol i sinne

21 augusti 2007

Pampadam

Av rubriken att döma har detta inlägg inget tema precis.
Allt som har att göra med flyttandet börjar vara i sin ordning. Imorgon skall jag av och an till Åbo för att checka in och mäta och fota mitt lilla rum för att få ett hum om vad jag behöver och vad jag över huvudtaget får plats med. Har skaffat kärl och tallrikar och sådant, har en säng, ett bord och fina pinnstolar. Klarar första veckan. Idag rotade jag på mommos vind. Det såg ut som ett bombnedslag där uppe, men som min morbror påpekade så är det väldigt organiserat bara man vet hur det är ordnat.

Mitt stickande är på gång. Har börjat med benvärmare. Väldigt brokiga sådana.

Idag har jag skaffat en anslutningskabel, lyckas äntligen få musik och bilder från datorn till telefonen. Behövde ingen hjälp med detta, jublade triumferande över lyckandet alldeles för mig själv. Men ni skall veta att jag och datorer eller andra maskiner inte är en bra kombination. De vägrar alltid samarbeta, så detta var något speciellt för mig, hurra!
Håller nu på med att flytta över musik från cd:n till datorn. Det är dock inte så svårt att det skulle vara något att skryta med.

"Skadeglädjen är den enda sanna glädjen."
Håller inte riktit med.
Men vad är sann glädje?
Delad glädje? Nää, det är ju dubbel glädje.
Tror sann glädje är att kunna glädjas för någon annans skull. Osjälviskt.
Men visst skall man ju kunna glädjas åt sina egna framgångar eller annat som gör en glad.

Listor är bra. Sysslar alltid med packningslistor innan jag skall åka någonstans. Just nu har jag en massa listor, t.ex. med rubrikerna "Skall göras", "Skall skaffas" och "Jag har". Måste ännu göra en lista tills imorgon med rubriken "Ta reda på". Ordning och reda. Och det skadar ju inte att göra listorna fina med färger och snygg handstil och blommor i kanterna.

Nu skall alla lortgrisar duscha.

2 Comments:

At 2:44 em, Blogger Hanna said...

Väntar alltid på att få läsa dina blogginlägg, de e på nå sätt bara så skojiga :P Fortsätt, men ännu oftare, sen när du e i Åbo. Din läppäre rockar fett!

 
At 9:44 em, Anonymous Anonym said...

joo sen i åbo har ja inget annat o göra så då ska ja skriva flitit :)

 

Skicka en kommentar

<< Home