Sol ute, sol inne, sol i hjärta, sol i sinne

01 augusti 2007

Allt ordnar sig

Igår köpte jag och mamma ett täcke och en dyna. Skojade att nu är det bara bostaden som fattas.
Idag fick jag brev hem om att jag har beviljats bostadsplats på Kårens Tavasthem.
Vilken lättnad!
Ett problem mindre, så otroligt skönt att veta att man har tak över huvudet i höst.
Vet inte om det är god tur eller ett bönesvar. Eftersom jag brukar ha lika bra tur som Kalle Anka, skulle jag tippa på att någon där uppe har hört mig.
Nu börjar det kännas bra angående flyttningen. För tillfället är jag snarast ivrig. Det kommer säkert att komma en stund när jag snarare är lite rädd.
Rummet är omöblerat. Ikea nästa.
Hurra, får inreda själv!

Allt tycks fixa sig. Har en rätt så positiv inställning inför läsåret, både med tanke på studier och annat som påverkas av den nya staden. Tror att allt kommer att bli bra.

Måst gå ut och springa av mig ivern.

5 Comments:

At 5:45 em, Blogger Hanna said...

Va skönt att höra! Hoppas du har utrymme för gäster att komma o härja då o då :P

 
At 7:11 em, Blogger 7ommy said...

Fint att du hitta nånstans o bo, de blir säkert kul o bo lite ensam i lugn o ro. Du ha nog haft ganska bra lycka under senaste tiderna.
Shoppa int nu fö mycke, pappa o mamma betalar int allt, Biffen... xD

 
At 9:55 fm, Anonymous Anonym said...

nää ja vet, de e de värsta! no more shopping!!! x|

 
At 5:45 em, Anonymous Anonym said...

Ooh, va skönt att höra!! Har du en etta? Hur stor är den? Jo, d e nog så otroligt roligt att man själv ska få inreda!:) Jag ska idag packa mina saker här i Kokkola så att jag kan flytta hem.(redan en sån sak är ganska intressant:P ) I början av nästa vecka far jag ner ti Åbo för att lite kolla läget där.

 
At 7:11 em, Anonymous Anonym said...

hmm int stor, 16m2, gemensamt kök, wc o dusch. men tak över huvudet iaf. ses i åbo!!

 

Skicka en kommentar

<< Home