Sol ute, sol inne, sol i hjärta, sol i sinne

25 maj 2007

Mera trams

Min kedja brast. Den jag har runt halsen. Den där jag har mitt kors. Jag hittade inte en annan i guld, så fick gräva lite djupare i lådan med en massa smycken och annat silver som man fått under årens lopp. Så medan guldsmeden fixar min kedja av guld bär jag en silverängel runt halsen i stället. Visste inte att jag hade en sådan.
Poängen är i alla fall att jag absolut måste ha något runt halsen. Känner mig naken annars. Okej, inte bokstavligen, men det känns som om något saknas. Sedan jag blev konfirmerad har det huvudsakligen varit mitt kors (jag har faktiskt bara ett enda), bara undantagsvis har jag haft något annat. Till exempel då det inte passar ihop med min outfit.

Ge mig en rubrik. Skriver på beställning.

5 Comments:

At 6:26 em, Blogger JJ said...

Okej, välj en av dessa tre:
1. Myrans färd
2. Långt, långt borta
3. För länge sedan

 
At 12:21 fm, Blogger Hanna said...

De rolit o inventera :) Man e nog naken utan smycke, så e de bara :D

 
At 8:17 em, Blogger benjamin said...

"Mitt spännande liv som spindelkvinnan, del 3: familjen kommer på min hemlighet"

"Mina reflektioner över den fragmentariska ad hoc korrelationen"

"Varför kommer folk med dumheter så fort jag ber dem om en ynklig liten rubrik"

 
At 8:28 em, Anonymous Anonym said...

hmm tack för hjälpen... fast eg har ja lyckats associera ihop alltmöjlit om samtliga rubriker. skrämmande med fantasi ibland

 
At 8:29 em, Blogger JJ said...

HÖh Benji kom men mycket bättre rubriker så jag måste då få komma med en ännu sämre:

"Hur brännäslans håriga blad fann vägen in i Ullas byxor"

 

Skicka en kommentar

<< Home