Sol ute, sol inne, sol i hjärta, sol i sinne

17 april 2007

Gym Flex- en soffpotatis dröm

Idag har jag legat i hårdträning. Jag har flyttat mig från datorn till soffan, från soffan till köket, från matbordet tillbaka till TV- soffan och därifrån till datorn igen. Men träningen har varit tuffare än jag får det att låta, jag har nämligen tränat mina magmuskler med min splitternya Gym Flex!
Gym Flex är en sådan där grej du placerar på den muskelgrupp du vill träna, och som gör jobbet åt dig för att du skall slippa svettas. Den hjälper till att hålla musklerna i fin form, och beroende på programmet kan du till och med bygga upp muskelmassa i kombination med vanlig träning (äh, vem behöver sådant då man har en Gym Flex??)
Några varningar dock... Man vet inte om några långvariga effekter av elektriska impulser (det betyder att man använder den på egen risk). Man vet inte riktigt heller hur den inverkar på graviditet. Har man hjärtproblem skall man inte använda den, och inte heller om man har epilepsi (eller misstänkt epilepsi). Använd den inte i närheten av andningsorgan (äsch också, jag som hade velat förstora mina nackmuskler) och inte nära bröstet, eftersom det kan orsaka oregelbunden hjärtrytm (undrar om man i såfall kan använda den åt motsatt håll, som pacemaker...?). Den är också farlig för barn, så förvara den högt uppe på en hylla. Använd den inte om du har hudproblem, mens eller nyss har genomgått en operation, och använd den inte mer än en halv timme åt gången med minst åtta timmars mellanrum.
Kort sagt, bara friska män kan träna sina vadmuskler (så långt bort från hjärta och luftvägar som möjligt) med denna grej för att vara på den säkra sidan. Annars är detta en helt otrolig uppfinning!

Fick den i födelsedagspresent av min bror. Antingen var det ett skämt, en vink eller så vill han använda den själv.
Jag testade den för första gången idag, då jag tröttnade på att läsa och försökte komma på något smart att göra. Detta var det smartaste jag kom på. Började såklart med min mage så att jag om någon månad är klar för bikinivädret. Känslan var... underlig. Jag råkar vara rätt så kittlig, så jag fick svårt att hålla mig allvarlig (nåja, varför skulle man inte kunna ha roligt under ett träningspass?), och efteråt hade jag en fibrillär muskelryckning i magen en god stund efteråt (elohiiri på finska. Kunde inte den svenska termen så fick slå upp den. Är inte så smart som jag fick det att låta).
Nåja, en kul grej är det i alla fall. Men kanske jag inte helt och hållet övergår till det, utan fortsätter träna som normalt med min Gym Flex som något extra utöver det vanliga. Kanske jag på det sättet lyckas skaffa mig sixpack innan sommarlovet börjar.

Det var allt för den här gången (nästa gång vi ses känns jag igen på mina ofantliga nackmuskler).

PS. Användningen av parenteser är nästan överdriven (men har börjat gilla dem så kan inte låta bli).

3 Comments:

At 9:43 em, Blogger Hanna said...

Vilken fin reklamsnutt :P. Parenteserna e roliga -håll kvar dem bara :). De e nog bäst o ba flytta träningen till vadmusklerna, undrar hur dom skull se ut om åtta veckor? :D

 
At 1:22 em, Blogger benjamin said...

what on earth :D, nu vet vi vem som e den galnaste bodybuildern i markus församling iaf :P

 
At 10:13 fm, Anonymous Anonym said...

hon e ändå int top of the list fö tillfälle, fö hon talar int 24/7 om muskler, som en annan i vår fösamling...
Tänk Freja, om du köper några till såna, så kan du ha dem på hela din kropp, så behöver du int mer röra på dej alls... Värt att tänka på
// Henrik

 

Skicka en kommentar

<< Home