Sol ute, sol inne, sol i hjärta, sol i sinne

11 mars 2007

I väntan på våren

Har en fluga i mitt rum. Ett tecken på vår.
Den störde min koncentation då den utan större framgång försökte ta sig ut genom glasfönstret. Flugor är nog inga smarta figurer.

Snön smälter. Ett tecken på vår.
Det som göms i snö kommer upp i tö. Har inte gjort några större fynd hittills.

Eftermiddagssolen värmer upp mitt rum. Ett tecken på vår.
Tidigare har solen hunnit gå ner innan jorden hunnit snurra tillräckligt långt. Nu hinner solen skina in på mig där jag sitter framför fönstret, innan det är dags för solen att gå ner igen.

För varmt för vinterjacka. Ett tecken på vår.
Det innebär inhandlande av vårkläder, hurra!

Fågelsång (annan än Talgoxens, vars sång låter som en gnisslande cykelpump...) Ett tecken på vår.
Att fåglarna kommer tillbaka brukar vara något jag jublar över.

Nåja, skall inte vara för ivrig, även om detta vårväder borde fortsätta enligt vädergubbarna. Hoppas ändå att det inte dröjer länge förrän de första tussilagona lyser upp vägkanterna, förrän man med lite fantasi kan ana mössöron på träden, förrän jag lyfter ut solstolen för första gången och konstaterar att jag kanske ändå behöver en tröja... Våren brukar innebära påsk, födelsedag och livsglädje. Tålamodet tryter redan.

Hanna utmanade mig. Måste nog tänka lite, det är svårt att hitta på konstiga saker om sig själv (inte för att jag inte skulle vara konstig). Det svåra är nog att komma på något som INGEN redan visste. Nåja, återkommer med konstigheterna senare.

iHasta luego!

1 Comments:

At 9:26 em, Anonymous Anonym said...

jag har utmanat dej!!!:) kolla min blog!

 

Skicka en kommentar

<< Home