Sol ute, sol inne, sol i hjärta, sol i sinne

01 april 2008

Dittan och dattan

För att citera Khaled Hosseini i The kite runner: "A person who wastes his God-given talent is a donkey." Önskar att jag skulle finna den först. Många gånger har jag funderat över min plats och min uppgift, men jag har inte kommit fram till något vettigt. Det klarnar väl liksom allt annat har gjort hittills.
Det gäller att våga förverkliga drömmar. En röd liten fågel i juletid (Fannie Flagg) får en att verkligen vilja trotsa verklighetens realiteter och våga göra det man innerst inne har drömt om.
Läs dessa böcker! Den som påstår att det inte finns tid för läsning tror jag inte riktigt på. Jag ljög för mig själv när jag påstod det hela hösten. Lyckligtvis fann jag glädje i skönlitteraturen igen. Tid finns, det gäller att ta vara på den.
I morgon börjar de galna dagarna. Jag tänkte vara galen på torsdag. De övriga dagarna räcker det med en liten stund.
Vårrus. Runt Åbo slott. Skönt att springa av sig. Ljusare dagar gör tillvaron lättare. Skall vara här ett par veckor framöver, ser framemot allt som kommer emot.
Lever och mår bra.

"Om snöret inte håller, utan går av, är det bara att försöka med ett annat snöre."
- Nalle Puh