Sol ute, sol inne, sol i hjärta, sol i sinne

10 februari 2008

Väntar på våren

Vårtecken: Båtmässa. Visst är det ganska optimistiskt, men å andra sidan kan man ju börja vänta på våren nu då det inte ser ut att vilja bli vinter. Det är några år sedan jag varit på båtmässan. Nu är det bara pappa och pojkarna som är intresserade. Visst var det kul att gå när jag var yngre (och mindre). Vi brukade gå ombord på de allra största lyxkryssarna, vilket av någon anledning var jätteskoj, och jakten efter godisskålar var så klart vitsen med mässan.
Vintern har regnat bort. Synd med tanke på skidåkning. Jag väntar nog ändå på våren. Blir glad av att höra fågelkvitter utifrån och inte bara fågelsången från min klarljuslampa. Följer också med "Solen går upp" och "Solen går ner" i tidningen och konstaterar att dagarna bara blir längre. Så våren är nog en sak jag längtar efter, med allt vad det innebär (torra gator, vårrockar och skor utan lurv, inträdesförhör...)
Före det då? Påsken kanske. Nog för att det är vår redan då. Och mitt långa lov och min solsemester med mamma (hurra!). Vilken tur att mamma kan vara ledig, vill ta semester och är i behov av ressällskap. Ställer så gärna upp.
Det är en månad dit. Hinner se framemot en massa andra saker först. Skolveckor. Läsning. Njuter av studierna för tillfället! Veckoslut i Åbo. Nästa veckoslut. Morgondagen. Mycket har jag framför mig att se framemot. Resten av livet så där i allmänhet. Bäst att börja med att vänta på morgondagen.

Carpe diem!

1 Comments:

At 9:10 em, Anonymous Anonym said...

Roligt att höra att resan blir av! Och fågelsången lade jag också märke till här i söndags!:) Det var nog fint!

 

Skicka en kommentar

<< Home