Sol ute, sol inne, sol i hjärta, sol i sinne

31 januari 2008

Korta långa dagar

"I'm walking on sunshine..."

Uppsving i min vardag.
Jämfört med den första veckan efter jul, har den här veckan varit alldeles fenomenal! Eller också kändes första veckan bara så tung (inte ansträngande, tung), att jag fick en väldigt negativ bild av den. Hur som helst har mitt humör varit på topp sedan förra fredagen, så om det håller ännu i morgon tror jag det börjar vara rekord på länge.
Förra veckoslutet var bra, det var skönt att komma hem efter två veckor i Åbo. Ensam är det en ganska lång tid. Så upplyft och glad började min vecka här först i tisdags, och i ett huj har det redan hunnit bli torsdag kväll (vilket jag räknar som fredag och veckoslut). I morgon får jag åka hem igen.
Jag har haft långa och intensiva dagar. Dels har jag haft föreläsningar varje dag, och dels har barnvaktandet tagit upp både tisdags- och onsdagseftermiddagen. Idag var jag i farten tidigt, ute ur huset strax efter sju, för att återvända hem halv niotiden på kvällen. Långa dagar, ja. Men jag är glad och nöjd.
Tiden går så fort när man är sysselsatt. När det man gör dessutom känns meningsfullt och viktigt, kan man ju inte annat än tacka för att man finns till.
Börjar se en plan. Börjar se var jag kan vara till nytta, vara ett redskap. Litar på att Han hjälper mig ända fram, och att jag kan göra det bästa av det jag gör.

"Be och ni skall få, sök och ni skall finna, bulta och dörren skall öppnas för er."
Matt 7:7