Sol ute, sol inne, sol i hjärta, sol i sinne

31 maj 2007

Hårboll

Jag gillar att besöka frissan. Brukar alltid gå till samma, det har blivit så eftersom mamma brukar gå dit. Idag var jag där igen.
Visserligen hade jag lovat mig själv att låta håret växa igen, så jag hade planerat att bara ta bort eventuellt torra toppar. Men sedan kom frissan såklart med en massa fina idéer, så det gick som det gick. Får vänta ett tag tills det blir långt igen. Okej, det är inte SÅ kort, bara på vissa ställen...
Hur som helst, jag gillar att sätta mig ner i stolen och slappna av, och låta någon under en knapp timme bry sig om mitt hår. Borsta, klippa, föna... Och så doftar det så gott efteråt också. Håret förtjänar nog lite omsorg ibland, jag är inte alltid så varsam och noga. Hundra tag med hårborsten om dan gillar håret. Undrar varför mitt hår inte klagar, det skulle jag göra.
Borde skaffa peruk. Då skulle jag kunna variera frisyr lite oftare och inte behöva vänta på att det växer ut igen innan jag kan sätta upp det på något snyggt sätt. Inte för att jag brukar göra det, när det kommer till frisyrer är jag ganska usel. Kan inte ens fläta mitt hår. Men möjlighet till frsyr skulle ju vara trevligt. Nåja, det är bara hår, det växer ut igen. Och just nu gillar jag det nog ändå.

Lustigt att håret har hamnat på huvudet. Undrar varför.

Nu är det klippt till studentdimissionen. Ser i alla fall bra ut upptill. Nervöst? Nää, vad ser det ut som? Klockan är halv ett på dagen och jag sitter framför datorn. Kan inte påstå att jag stressar med förberedelser inte. Låter mamma göra det.
Ser nog mer framemot lördagen på ett mindre stressigt sätt. Dimissionen kommer väl att vara rätt så lång och trög, men annars.
Slappar fram till lördag, då festar jag. Nästa vecka måste jag väl fortsätta kämpa med läsandet för att möjligen ha något att göra i höst. Två förhör är skrivna, ett gick åt skogen och det andra vet jag tillsvidare inget om.
"Where the Lord closes a door, somewhere He opens a window."

Borde kanske se om jag kan hjälpa mamma med något i köket. Får dåligt samvete annars. Eller också ställer jag mig framför spegeln och beundrar mitt hår och planerar hur jag skall ha det under studentmössan.
Vi ses kanske på lördag. Om inte, så ha det bra!