Sol ute, sol inne, sol i hjärta, sol i sinne

10 februari 2007

Farligt feberflumm

Solen skiner, himlen är blå, det är tillräckligt kallt för att frosta av frysboxen... Och vad gör jag, om inte sitter inne med 38 graders feber. Typiskt. Nåja, det är inte så farligt, jag dör ju inte precis. Det är dock otroligt tråkigt, eftersom mitt tålamod är för kort för att jag skulle kunna ligga stilla i sängen och stirra i taket. Och inte kan jag ju ligga och titta på TV heller, jag får fyrkantiga ögon av det. Måste försöka hitta på någon lämplig sysselsättning. Sticka kanske? Eller planera mitt läslov.

Jag har ända tills igår tänkt att moddan skulle vara min grej, att jag skulle klara skrivningarna galant och få ett L som skulle pryda mitt studentbetyg. Jag ändrade mig dock igår, jag är definitivt inte mogen och textkompetent. "Det är ju bara ett prov." Ett prov jag kommer att skämmas över. Kan ju alltid skylla på att jag hade feber och en helvetisk huvudvärk när jag skrev (defensmekanism!).
Hoppas bara det går om så jag kan koncentrera mig på hörförståelserna.

Om Freud skulle analysera mina drömmar skulle han tro jag var galen...

Om motgångar och medgångar:
Ibland känns det mer uppförsbacke-likt än vanligt. Men i något skede borde man väl komma upp på backkrönet, och då sluttar det neråt i ställe. Det svåraste steget är det över tröskeln...

Sakta
Men steg för steg
går det
framåt
det måste man tro
Märta Tikkanen


Visste du att...
... McDonalds pommes frites är smaksatta med svinextrakt, och måste lagas annorlunda i muslimska delar av världen?
... kvinnor blinkar nästan dubbelt så mycket som män?
... i Danmark finns det dubbelt så mycket grisar som människor?
... vår kommunikation besår till 55% av kroppspråket, 38% av rösten och bara 7% av orden?
... 20 % av jordens befolkning använder över 80 % av jordens resurser? Du är en av dem.
... i Japan säger de inte "Jag älskar dig". Där räcker det att se djupt i den andres ögon för att han skall veta...

Jag älskar att skriva, men avskyr att inte ha något att komma med. Som nu. Å andra sidan är det onödigt att försöka tvinga fram ett budskap. Ärligt flumm är bättre än något man inte menar.

Slösa inte bort denna vinterdag- ut i snön i stället!

2 Comments:

At 2:23 em, Blogger benjamin said...

Det stämmer nog i och för sig de där med kommunikation, men om den du talar med inte har samma språk så hjälper de inte om ni isf förstår varandra till 93% di där 7% e ganska avgörande :) (sånt här funderar man när man int sover på nätterna)

 
At 11:42 em, Anonymous Anonym said...

Ibland e d no helt bra att flumma, som ja gör me att skriva denhär kommentaren. Men d som ja också fäste mej vid på ditt inlägg, va vi ditt huvudvärk. Ja har ofta huvudvärk, o d kan vara ganska hårt, men helvetist tycker ja e lite väl att överdriva. Så va gör jag, slår upp i Bonniers Svenska Ordbok, och märker att helvetisk huvudvärk refereras till outhärdlig huvudvärk, o då blev ja igen klokare.
//Henrik

 

Skicka en kommentar

<< Home