Sol ute, sol inne, sol i hjärta, sol i sinne

11 januari 2007

Gallup

What would you ask if you had just one question?

Om du mötte Jesus, vad skulle du då fråga honom om du bara fick ställa en enda fråga?

Det är så mycket jag skulle vilja veta. Mest en massa flummiga, filosofiska frågor som "Vem är jag?" och "Vad är meningen med livet?". Men kanske skulle Jesus kunna svara på det också.
Just nu är jag nog mest nyfiken på hans plan med mitt liv. Vad är det meningen att jag skall göra under min tid här på jorden? Varför finns just jag här?
Jag skulle definitivt ta reda på vad han vill att jag skall göra, eftersom det kanske skulle leda mig på rätt väg när det gäller val av studieplats och livet efter studentskrivningarna.

- Vad skulle du fråga om du mötte Jesus?

2 Comments:

At 8:01 em, Blogger benjamin said...

Det härliga är ju att vi faktiskt får fråga, visst känns det som man inte får svar ibland, men nu när ja ser tillbaka på tiden mellan idag och mina egna studentskrivningar så har ja nog fått svaret tror jag, långsamt men säkert :)
"Bed och ni skall få, sök och ni skall finna, bulta och dörren skall öppnas för er." Matt 7:7

 
At 11:02 em, Anonymous Anonym said...

Jag skulle fråga varför han älskar mig..

 

Skicka en kommentar

<< Home