Sol ute, sol inne, sol i hjärta, sol i sinne

13 januari 2008

Tillbaka till verkligheten

Jullovet varade inte i evighet, precis som jag fasade. Nåja, det måste ju ta slut någongång, för att något annat skall kunna komma i stället. Påsklov till exempel. I ett större perspektiv är det inte långt dit.
Har haft ett jätteskönt lov. Jag har nästan blivit lite bortskämd med allt lyx där hemma, mat när jag är hungrig och sällskap precis så mycket jag vill, ishockey och filmkvällar, sena morgnar och långa kvällar. Till och med pulkåkning blev av. En månads vila kom väl till pass. Nu får jag skärpa mig lite igen.
Damp in för ett par timmar sedan med mitt pick och pack. Det var inte lite saker jag hade med mig. Det ser ut som förut. Min växt lever ännu trots att den måste ha törstat ganska länge. I morgon får jag gå storhandla, kylskåpet ser lite magert ut. Och TVn måste jag få fixad, orkar inte med ettan och SubTV längre. Ytterligare skall jag skaffa mig någon form av fritidssysselsättning. Annars kan någon komma och påstå att jag inte har ett liv.
Måste hitta en plats för min fina klarljuslampa (inkl. väckarklocka) så kanske jag vaknar pigg för att repetera inför tenten. Det kan behövas, latheten dominerade under lovet och min koncentration under läsningen var inte riktigt på topp.
Vet precis vad jag vill. Gör allt för att det skall bli så också.

Två veckor går snabbt.
Hoppas det inte är längre än så tills vi ses.

1 Comments:

At 10:11 em, Anonymous Anonym said...

Japp, nu blir det studier och cirkelträning igen. Vi ses!:)

 

Skicka en kommentar

<< Home