Sol ute, sol inne, sol i hjärta, sol i sinne

08 juli 2007

Familj, Tallinn och för mycket choklad

Efter två veckor så gott som på tumanhand med pappa är hela familjen samlad igen. De andra har varit på lande, så här har det varit lugnt och skönt. På fredagen var det dock slut på friden. Det är alltid likadant när alla samlas igen efter en längre tid. På kvällen åt vi kvällsmat tillsammans och måltiden drog ut på tiden rejält, samtalet var mer eller mindre livligt och alla var på gott humör. Kanske bra med sådana kvällar. Och kanske bra med att vara på olika håll ibland. Det gör att man emellanåt kommer ihåg hur viktig familjen är och hur bra man egentligen har det tillsammans med de andra. Annars går det lätt så att familjen smälter för mycket in i vardagen och blir något man bara antar att finns omkring en utan att desto mera uppskatta den.
Jag stod till och med ut med mina bröders fjantande. Kanske för att jag är likadan...
Igår, på lördagen, tillbringade vi alla dagen i Tallinn. Åkte iväg på morgonen och kom tillbaka på kvällen, och en hel dag i Tallinn är något jag rekommenderar. För tillfället är det en hel del rea över allt, och gamla stan är väldigt vacker att se. Vi hade tur som råkade komma precis då något slags hantverksmarknad höll på. De sålde alltmöjligt, och jag hittade en mössa och vantar. Nu är det bara att vänta på vintern.
På båten på tillbakavägen köpte jag en massa godis. Allt var lyckligtvis inte åt mig själv, men då jag ser erbjudanden som "ta fyra, betala för tre" är jag ju tvungen att köpa. Det var chokladplattor som var på erbjudande. Usch. Har jag öppnat en kan jag inte sluta äta.
Var av och an till Riihimäki och hälsade på Jan. Det var ett rätt så kort besök, det regnade så det fanns inte så mycket vi kunde göra. Men det var bättre än ingenting i alla fall.
Ska på filmkväll småningom.
Ser framemot shopping imorgon.
Är medveten om att jag inte har skrivit något här på en tid. Det beror inte på att jag skulle ha fullt upp med annat program. Har bara inte haft någon iver. Kanske den väcktes nu.
Återkommer.