Sol ute, sol inne, sol i hjärta, sol i sinne

21 oktober 2008

La revanche de la femme (det är just sådan Jan är |3 )

Han sitter där på sin ända
att han reser sig kan hända,
för att hämta fjärrkontrollen
Ber jag honom göra
säger han att inte störa
viktigare är fotbollen

När jag sedan börjar tjata
säger han att jag är en skata
muttrar något bakom min rygg
Tycker jag skall sluta gnälla
han gillar ju att bara drälla
Jag är värre än tusen mygg

Han tror att han har kontroll
ännu i ett framtida hushåll
där han bara kan lata sig
medan jag skall sköta husets ans
och vara fröjd för ögat och ge lapdance
Han tror visst att han äger mig

Typisk tanke av en mansgris
men allt detta har nog sitt pris
det får han nog förstå
Visst kan jag låta honom slappa
bland TV-kanaler zappa
Fine by me, låt gå!

Han får nog ångra sig
när han om några år ser mig
ifrån sin soffbarriär
Han är då den mindre framgångsrike
än sin i toppform, snygga like
som redan har gjort karriär

Slappa du om du har lust
men det är för dig en förlust
jag sätts i bättre ljus av oss två
Du på hullet lagt
har ingen makt
Det synd nog vem som säger var skåpet skall stå!

5 Comments:

At 11:16 em, Blogger benjamin said...

Vackert! :D jag väntar med spänning på nästa led i denna diskussion:)

 
At 10:06 fm, Blogger Hanna said...

Haha, u nailed that one! Touché!

 
At 1:21 em, Blogger Sofie said...

Haha, ni två är nog roliga! :P Dessutom var det roligt att se dig skriva dikt, har inte vetat att det gömmer sig en sån talang hos dig också!

 
At 8:36 fm, Blogger JJ said...

"You win" :D (ahahahahahaha)

 
At 10:21 em, Blogger Unknown said...

:o
nästan lite läskigt
för det första så heter våra bloggar nästan samma sak
för det andra så är de riktigt lika! :o

 

Skicka en kommentar

<< Home