Sol ute, sol inne, sol i hjärta, sol i sinne

08 mars 2009

Kärlek vid första ögonkastet

Ibland kan bli alldeles betagen av någonting, ett klädesplagg, en pryl, en film eller vad som helst, och sedan kan jag bara inte sluta tänka på det innan jag har köpt det. Det är inte så ofta, men ibland får jag syn på något som jag bara måste ha, och då slutar det med ett impulsinköp som jag verkligen är nöjd och stolt över. Om jag av någon anledning skulle låta bli att köpa, skulle jag bara gå och tänka på saken och gräma mig att jag inte slog till. Av erfarenhet har jag lärt mig känna igen den där känslan av att "om jag inte köper så kommer jag att ångra mig", så därför slår jag oftast till. Idag var det en sådan dag.
Hela familjen Kulturell var på museum idag. På Tennispalatset har de en Disneyutställning där man får se varifrån Walt Disney fick sin inspiration. Det var rikitgt intressant, och kul att se en massa gamla teckningar ur gamla filmer som jag inte har sett på väldigt länge. Fick nostalgikårar. Hur som helst, giftshoppen är såklart museiutfärdens höjdpunkt, och där föll min blick på en jättesöt tavla på Lady och Lufsen. Den måste jag ha, och efter en stunds beundran och lite längtan köpte jag tavlan utan att tveka. Jag borde kanske upplysa Jan om att jag införskaffade en inredningspryl...

3 Comments:

At 9:48 fm, Blogger JJ said...

ja hitta också en jättestor tavla på en Mercedes CLK-DTM 2002 helt ssssika fin!!! den lämpar sig perfekt för att fylla väggen i vardagsrummet

 
At 4:09 em, Blogger Hejafreja said...

va bra! hoppas du gillar gredelina gardiner o hjärtformade speglar...

 
At 5:32 em, Blogger JJ said...

förstås. o ALLT annat i vitt läder och taket neongrönt!

 

Skicka en kommentar

<< Home